Friday, March 19, 2010

TAX

anda sume dah submit tax??? hehehe saya sudahh.. sementara masih ber'cuti' nih... saya cuba clearkan mana yg boleh... alang2 dah submit tax 2009 tuh.. saya ke lhdn utk check on my status, sambil2 tanya tentang prosedur2 utk kutipan dana/tabung utk kanak2 OKU....

rupanya kena go through lhdn gak utk dptkan kelulusan tax free nih... n its not easy.. kena ke HQ la pulak... org2 dia cawangan tak berapa nak faham tentang prosedur2 tersebut... okayla..nampak gayanya..mmg cikgu2 jugakla yg kena buat paperwork... but at least now i know....

saya agak terkejut la jugak bila pegawai tu kata saya ada byk refund... hehehehe.. almost 3K++.. haha.... mula la panjang akal kalau dpt duit tuh kannn....mmg saya pun tak pernah follow up on my refund.. sbb malas nak gi update n follow up... tapiiii haaaaa ada tapinya.. saya kena submit list PCB from 2005 till 2009....

dlm kepala sudah terpikir... mmg takkan dptnya laaa.. sebab... orang2 HR di ex-co tuh sume dah bertukar orang, org2 lama semua dah resign... n yg ada org2 baru yg mmg saya nih pun dorang tak kenal.... mmg masak ranum la kalau saya nak mintak list tuh... tapi saya cuba call jugak... sib baik la ada lagi sorang org lama kat sana.. tapi dia pun kira dlm tempoh nak lepas bebas.. hahahaha menunggu hari aje .... minta tolong dia.. dia pun tak leh nak tolong... yg boleh bagi list 2008 n 2009 aje.... okay la... takpe.. biar saya usahakan dulu sementara masih ada masa terluang...

Tadi saya ke lhdn lagi.. berbekalkan EA dari 2005 - 2009... dah gedebuk gedebak explanation saya... makanya yg masih lagi terapung2 pcb utk 2007 n 2008... tak sama dgn apa yg dicarum n apa yg ditolak dari gaji saya dulu... BOLEH???? hmmmm now I wonder.. apa la yg ex-HR manager saya buat dulu... n another tots... hmmm patutlah ex-boss saya dulu cukup cuak ngan HR... hehehehe (sori org HR)....

Now... i still need the pcb list for 2007 n 2008.. takpe la nanti la saya usahakan... nak push2 sgt pun tak best.. sbb org tu sume bukannya tahu...hmmmm....

so korang... sila la submit tax yee... hehehehehe

No comments: